Akcja/reakcja!
Walcz o swoje prawo do edukacji seksualnej i działaj! SEXED.PL połączył siły z Levi’s i wspólnie zaprosili na seksedukacyjne warsztaty młode działaczki i młodych działaczy z całej Polski.
Zainicjowana przez Anję Rubik, modelkę i aktywistkę, Fundacja SEXED.PL, od ponad 3 lat prężnie działa uświadamiając społeczeństwo w zakresie edukacji seksualnej. Dziś SEXED.PL to więcej niż fundacja – to multimedialna platforma edukacyjna dla młodzieży (i nie tylko). Na przełomie stycznia i lutego tego roku SEXED.PL, w ramach akcji zorganizowanej we współpracy z marką Levi’s, wspólnie zachęciły do wzięcia spraw związanych z edukacją seksualną w swoje ręce. Fundacja zaprosiła do udziału w warsztatach młodych aktywistów i aktywistki, którzy mają ciekawy, angażujący pomysł na projekt wokół edukacji seksualnej i chcą go zrealizować w swojej lokalnej społeczności. Do akcji zgłosiło się ponad pół tysiąca chętnych! Poprzedzony licznymi spotkaniami online długo wyczekiwany warsztat odbył się w dniach 21-23 maja w Warszawie. Kulminacja projektu stanowiła szansę na naukę, ugruntowanie wiedzy i wymianę doświadczeń między osiemnastką działaczy i działaczek wyłonionych do udziału w programie. Jaki był cel warsztatów? Zmotywowanie uczestników i uczestniczek do działania. Czy się udało? Czas pokaże! Jedno jest pewne – to był inspirujący weekend, a rolą SEXED.PL i Levi’s było wyposażenie tych 18 niezwykłych osób w narzędzia do realizowania projektów i wiedzę. Bo kto lepiej dogada się z młodymi osobami, jak nie ich koledzy i koleżanki, rówieśnicy i rówieśniczki?!
„Udział w warsztatach zorganizowanych przez SEXED.PL X Levi’s był porządną dawką wiedzy, inspiracji i przede wszystkim wsparcia od osób już doświadczonych w działaniu społecznym. Ostatni weekend spędzony w Warszawie był również niepowtarzalną okazją nie tylko do wzbogacenia mojego projektu społecznego o treści związane z edukacją seksualną, ale również do poznania cudownych osób, które tak jak ja chcą działać i mieć realny wpływ na społeczeństwo. Mam szczerą nadzieję, że spotkamy się gdzieś kiedyś w „wielkim świecie” i będziemy mogli współpracować w dążeniu do zapewnienia powszechnego dostępu do edukacji seksualnej w całej Polsce.”, mówi Maja Hnatów, uczestniczka warsztatów.
Weekendowe warsztaty to zwieńczenie trwających ponad dwa miesiące warsztatów i spotkań online z zakresu edukacji seksualnej. Jak włączać mniejszości społeczne w swoje działania? Jak przedstawić swój projekt by pozyskać partnerów i odbiorców? Jak rozmawiać o męskości? To tylko część poruszanych podczas weekendu zagadnień. Zajęcia były prowadzone przez czołowych seksuologów_lożki i aktywistów_ki takich, jak Barbara Baran, Michał Pozdał, Julia Maciocha, Kamil Śliwowski czy Agnieszka Jarmuł.
Jednak weekend w Warszawie to nie tylko nauka – to również wspólne posiłki, nocne zwiedzanie budzącej się do życia z pandemicznego snu Warszawy oraz sesja zdjęciowa inspirowana szkolnymi zdjęciami klasowymi z lat 90. XX w. autorstwa duetu Tatiana i Karol. Osoby uczestniczące w warsztatach wzięły także udział w online’owym spotkaniu z twórcami filmu „Hejter” Janka Komasy – scenarzystą Mateuszem Pacewiczem i aktorką Vanessą Alexander. Sesja Q&A była okazją do porozmawiania z twórcami o pisaniu scenariusza, przygotowaniu się do planu zdjęciowego oraz rozmowy o dbaniu o własne granice i komfort psychiczny w pracy. Ostatniego dnia młodzi działacze_ki napisali sprawdzian z wiedzy – to od niego zależało czy zostaną oficjalnymi działaczami i działaczkami SEXED.PL. Z dobrze poinformowanego źródła wiemy, że wszystkie osoby zdały test śpiewająco 🙂
Po niemal trzech miesiącach intensywnych warsztatów i merytorycznych spotkań nasi działacze i działaczki zostali i zostały wyposażeni_one we wszystkie potrzebne narzędzia, aby móc samodzielnie realizować swoje plany. „Nie pozostawiamy ich jednak bez naszego wsparcia – będziemy śledzić ich postępy, konsultować działania i wspierać, kiedy będą tego potrzebować”, zapewniają organizatorzy i organizatorki akcji.
Wspólna akcja z #SEXED.PL to nie jedyna lokalna aktywacja marki Levi’s® w tym roku mająca na celu budowanie społeczeństwa otwartego, przyjaznego i inkluzywnego dla wszystkich. W tym roku Levi’s już trzeci raz z rzędu wspiera warszawską Paradę Równości, w tym roku wspierając finansowo wydanie pierwszego numeru wydawnictwa „DUMA”, a wiosną tego roku wspólnie z Grupą Stonewall wypuścił 5 filmów edukacyjnych w ramach Stonewall TV (zobacz tutaj), jak również zobowiązał się do wsparcia finansowego mieszkania interwencyjnego, którym opiekuje się poznańskie stowarzyszenie.
Bo działania marki Levi’s na zewnątrz to nie wszystko – budowanie akceptującej społeczności również we własnych strukturach to jeden z głównych celów rozwoju firmy. Dlatego też już w wakacje, wspólnie z Grupą Stonewall marka Levi’s przeprowadzi cykl warsztatów i szkoleń antydyskryminacyjnych dla osób pracujących w fabryce Levi’sa w Płocku.