Nowy sezon: Punkty wspólne
Czy wiesz, że 52% zespołu SHOWROOM to kobiety? Czy wiesz, że SHOWROOM jest zarządzany przez 5 kobiet? A nową kampanię SHOWROOM „Mamy tyle wspólnego” została wymyślona przez kobiety? My też nie wiedzieliśmy! W SHOWROOM’ie idą zmiany, a my się temu przyglądamy, klaszczemy i czekamy na więcej! Aż ciśnie się nam na usta: Niech żyją dziewczyny!
Po 7 latach obecności na rynku, SHOWROOM.PL największy i najbardziej rozpoznawalny polski sklep internetowy z modą niezależną przechodzi właśnie transformację. Prócz lokalnych projektantów, w ofercie multibrandu na stałe zagościły marki komercyjne oraz produkty vintage. SHOWROOM komunikację zmian rozpoczyna kampania „Mamy tyle wspólnego”, której celem było/jest ukazanie różnych wzorców kobiecości, bez ich wartościowania. Odwołując się do tęsknoty za wspólnotą kobiet (aż ciśnie się nam na usta: Niech żyją dziewczyny!), hasła pokazują, jak wiele łączy Polki. Kampania jest efektem pracy zespołu kreatywnego SHOWROOM, Marcina Kempskiego (autora zdjęć) oraz Bartłomieja Walczuka, który odpowiadał za dyrekcję artystyczną. Bohaterkami kampanii są zwykłe-niezwykłe dziewczyny: Olga, Renata, Agnieszka, Diana i Martyna. Projekt powstał na podstawie raportów IQS „Świat Kobiet 2018″ i CBOS „Czy jesteśmy zadowoleni ze swojego wyglądu 2017″.
Korzystając z raportów o kobietach w Polsce, zespół SHOWROOMu znalazł najciekawsze punkty wspólne, które wytyczyły oś komunikacji. Kampania opowiada o kobietach przez pryzmat ich preferencji i tego, co je fundamentalnie łączy. Ich różnorodność podkreśla aspekt wizualny kampanii: do projektu zostały zaproszone kobiety, które nie są zawodowymi modelkami, mają różne typy urody, są na rożnych etapach życia. Pomijając wiek, styl życia czy poglądy polityczne, ich potrzeby są takie same: chcą być akceptowane, kochane, chcą czuć się bezpiecznie i realizować swoje marzenia. Ta opowieść o kobiecości ponad podziałami zainspirowała SHOWROOM do stworzenia platformy przyjaznej i bezpieczniej, w której kobiety nie są pouczane, oceniane, lecz mogą się zainspirować. Na stronie regularnie będą pojawiać się cykle o kobietach, które spełniają się na różnych polach m.in. cykl reportaży: Dziewczyny z sąsiedztwa – o kobietach, które prowadzą różny tryb życia, mają inne sytuacje rodzinne, ale łączy je współtworzenie wspólnoty i są integralną częścią lokalnego krajobrazu. W listopadzie startuje seria podcastów na kanale Spotify: Two girls talking – rozmowy 1 na 1 z ciekawymi kobietami.
Zdjęcia z kampanii: