Zwykłe Życie to magazyn o prostym życiu wśród ludzi, miejsc i rzeczy.

Co roku dwa razy więcej Polek i Polaków ginie w wyniku samobójstw niż w wypadkach drogowych, a jednak nie trzeba nikomu przedstawiać policyjnej „akcji znicz”. Dlatego modelka Cleo Ćwiek wraz z grupą przyjaciół postanowili stworzyć kampanię społeczną „Można Zwariować”, ukierunkowaną na otwarcie dialogu społecznego w temacie zdrowia psychicznego w Polsce. Wspieramy ich całym sercem!

Kwestia zdrowia psychicznego w Polsce to wciąż temat, który spotyka się z niezrozumieniem, a w bardziej ekstremalnych sytuacjach – z ostracyzmem. Wiecie, że co roku dwa razy więcej Polek i Polaków ginie w wyniku samobójstw niż w wypadkach drogowych? Nie trzeba jednak nikomu przedstawiać policyjnej „akcji znicz”. Mało tego, w kolejce na przyjęcie do dziecięcego szpitala psychiatrycznego czeka obecnie niespełna 700 dzieci, a kolejne oddziały dziecięce są zamykane.

Organizatorzy akcji, premierę kampanii społecznej planują na jesień tego roku, ale już teraz zaczynają ostro działać aby ich inicjatywa dotarła do jak najszerszej publiczności. Do akcji udało się im zaangażować znane osoby, które mają za sobą doświadczenie terapii, leczenia farmakologicznego czy choroby psychicznej, a swoją postawą pokazują, że można odnosić sukcesy, spełniać się a po diagnozie i odpowiedniej pracy nad sobą lub leczeniu, wieść normalne, zwykłe życie.

Otwartość, autentyczność, odwaga i pasja to cechy, które od początku towarzyszą przy tworzeniu tej kampanii, której głównymi odbiorcami są młodzi ludzie, najbardziej zagrożeni zaburzeniami na tle psychologicznym. Przed Cleo i jej ekipą jeszcze sporo pracy, aby w październiku móc w pełni wystartować z główną kampanią medialną. Ale poprzez działania towarzyszące zaczyna być o nich głośno!

Część z Was wybiera się pewnie w ten weekend na Offa, ale ci którzy jadą na Pol’n’Rock, będą mieli szansę zobaczyć co w ramach Akademii Sztuk Przepięknych, przygotuje ekipa „Można Zwariować”. Ich autorski namiot gościć będzie ciekawe osobowości, które opowiedzą o swoich zmaganiach i doświadczeniach związanych ze zdrowiem psychicznym, festiwalowicze będą mieli możliwość wzięcia udziału w warsztatach a zainteresowane osoby będą mogły również skorzystać z „żywej biblioteki”, czyli porozmawiać z osobą, która doświadczyła kryzysu psychicznego oraz wziąć udział w bardzo ciekawym oraz istotnym doświadczeniu edukacyjnym, które jest absolutnie wyjątkowe.

Więcej informacji o kampanii „Można Zwariować" znajdziesz tutaj!

Przy współpracy z firmą Immersion, Cleo i ekipie udało się stworzyć film w technologii Virtual Reality – w którym widz, za pomocą Google VR będzie mógł wcielić się w osobę przeżywającą epizod psychotyczny. W tym krótkim, edukacyjnym eksperymencie, uczestnicy będą mogli zobaczyć kontrast postrzegania tej samej sytuacji przez osobę zdrową oraz doświadczającą urojeń i omamów. Całość została wyreżyserowana oraz nagrana w technologii 360°. Za realizację odpowiada Filip Tułak oraz CinemaricVR przy współpracy z Immersion a w role główne wcielili się aktorzy – Anna Próchniak oraz Michał Mikołajczak.