Kolejni wystawcy NŻP!
Tekst: Redakcja
Tik, tak, tik, tak – czasu coraz mniej! Sobota a wraz z nią nasze wydarzenie, zbliża się wielkimi krokami! Przedstawiamy kolejnych wystawców!
——
Centrum Architektury jest niewielką, acz prężnie działającą fundacją, której głównym celem jest popularyzacja wiedzy o architekturze wśród szerokiego grona odbiorców. Wydają piękne i mądre książki o architekturze oraz organizują super ciekawe wydarzenia o charakterze edukacyjnym. Na targi przygotują swoje papierowe wyroby – archiwalne plakaty z MOKu i ŻOLu, gry ARCHImemo i zeszyty „Kraty Polskie”. Będzie pięknie!
——
Super Salon to sklep specjalizujący się w sprzedaży albumów, książek oraz magazynów z zakresu szeroko pojętej kultury współczesnej: mody, fotografii, kuchni, designu, architektury, sztuki, krytyki i teorii kultury, lifestyle’u, erotyki i sportu. Założony w 2012 roku przez Krzysztofa Kowalskiego jako tymczasowe miejsce projektów wokół publikacji w kamienicy artystycznej przy Mińskiej 14 na warszawskim Kamionku. Od października 2013 roku urzęduje jednak w nowym miejscu – w samym centrum Warszawy na ulicy Chmielnej 10. Od tego czasu sklep systematycznie powiększa ofertę, w której znajduje się obecnie ok. 3000 wyjątkowych, często niedostępnych na polskim rynku produktów – nie tylko albumów i magazynów najlepszych międzynarodowych wydawców, ale też notesów i designerskich obiektów.
——
Hekla Studio to studio graficzne dwóch artystek wizualnych Pauliny Oknińskiej i Moniki Proniewskiej. Paulina kończy grafikę, projektuje kasety i ilustracje. Monika skończyła ASP w Warszawie i przez rok studiowała grafikę i ilustrację w Paryżu. Razem drukują ziny, projektują plakaty, kleją kolaże i zachwycają się różnymi zjawiskami.
——
Massif Zines to duet (Monika Proniewska i Marta Szewczyk), który wydaje w małej ilości egzemplarzy autorskie artbooki. Pracują wykorzystując głównie fotografię, kolaż i ilustrację. Prowadzą wizualne badania dotyczące organicznych form i geologicznych struktur. Starają się wyabstrahować zjawiska zachodzące w naturze, żeby skonstruować ich własne i subiektywne formy wyobrażeniowe. Oscylują między tym co rzeczywiste a ukazane, realnie istniejącym przedmiotem lub zjawiskiem a ich fakturą, która może być całkowicie abstrakcyjna.