Zwykłe Życie to magazyn o prostym życiu wśród ludzi, miejsc i rzeczy.

W miniony czwartek na dobre przywitaliśmy wiosnę w domu handlowym MYSIA3. Poza prezentacją najnowszych kolekcji odbył się panel dyskusyjny, którego uczestnicy odpowiadali na pytanie: Czy na pewno tego potrzebujesz?

MYSIA3 to kilkanaście wyjątkowych sklepów, galeria fotografii oraz kawiarnia, skupione pod jednym adresem otwierają nowy sezon zachęcając do refleksji nad istotą posiadania, używania oraz doświadczania.

Wszystkie marki skupione w tym miejscu łączy szacunek do natury, ludzkiej pracy, ponadczasowa jakość, styl i prostota. Każda chętnie opowiada swoją historię. Należą do nich: Nap, Muji, Bynamesakke, Alba 1913, Glomy Sunday, Orska, Elementy/Balagan, Rilke, SVOI, 8288 Concept Store, Birbante Rocca, Leica Gallery 6×7, I love grain, COS i kawiarnia Deli3.

I tak NAP, najbardziej ceni przedmioty, które wraz z upływem czasu nabierają szlachetności. W wywodzącym się z Japonii MUJI obcujemy z idealnym wcieleniem strategii „no logo”. ALBA 1913 fantastycznie łączy długoletnią tradycję i naturalne składniki z innowacyjnym podejściem do recyclingu opakowań i zachowania trwałości oferowanych kosmetyków. Gloomy Sunday to lokalnie działająca i produkująca marka okularów, która minimalistyczny i autorski design oprawek łączy z bardzo atrakcyjnym poziomem cen i urzekającą jakością. Sąsiadujące z nimi Bynamesakke to kroje ubrań które dowolnie zestawiane mogą podróżować z nami przez wszystkie nastroje, pory roku i dnia. Orska to specyficzne wzornictwo, ręczne wykonanie i komponenty pochodzące z różnych części świata. Birbante Rocca, w swojej ponadczasowości jest oddane prawdziwemu obuwniczemu rzemiosłu. 8288 Concept Store to unikatowe miejsce, którego wnętrze jest galerią sztuki i sklepem zarazem. Rilke stoi na straży jakości i stanowi alternatywę dla masowej produkcji bielizny. Wyjątkowa przejrzystość cen, transparentność produkcji oraz kapitał społeczny, charakteryzują Elementy. Balagan natomiast opakowuje trend w klasyczną i czystą minimalistyczną formę. Svoi to wyraz kobiecości i prostoty.

MYSIA3 jako alternatywny dom handlowy wyznaje takie wartości jak ponadczasowość mody w oderwaniu od sezonowych trendów, prostota czy umiłowanie do przedmiotów opowiadających historię, które zostaną z nami nie tylko na najbliższą wiosnę, ale i na kilka kolejnych. Miejsce to wyraża awangardę nowego myślenia o przedmiotach, o ich kupowaniu i o cieszeniu się nimi, nie hołduje sezonowej zmienności mody, a inspiruje i poszukuje tego co najlepsze.

„Tej wiosny, tego lata i we wszystkich nadchodzących sezonach będziemy potrzebować szczęścia i miłości, a jeśli zapragniemy kupić coś nowego – niech będzie to ponadczasowe, naturalne, unikatowe i niech odda w jak największym stopniu nasz charakter i odpowie na nasze potrzeby. Tego właśnie potrzebujemy i tego możecie oczekiwać od nas w nadchodzącym sezonie” – deklaruje Joanna Kulczyńska.

 

W debacie Czy na pewno tego potrzebujesz? uczestniczyli: Areta Szpura (ekoekspert), Joanna Kulczyńska (MYSIA3), Ewelina Antonowicz (Fashion Revolution), Kasia Rutkowska (My Full House), Anna Orska (Orska), Marcin Brzeziński (Viva! Moda),  Anita Czerwińska (NAP) oraz Bartosz Ladra (Elementy). Wspólnie opowiadali jak ważne są świadome zakupy, umiar, wybieranie produktów od lokalnych producentów, zwracanie szczególnej uwagi na jakość. Zmiana postrzegania potrzeby konsumpcji wpłynie nie tylko pozytywnie na nas samych, ale przede wszystkim przyniesie ulgę środowisku.

Zatem kochani, kupujmy mniej, a lepiej!

 

 

Autorem towarzyszących panelowi obrazów jest Filip Moszant.