Zwykłe Życie to magazyn o prostym życiu wśród ludzi, miejsc i rzeczy.

„Skoro w tym roku dokument „Okresowa rewolucja” zdobył Oscara, to czas najwyższy, by i w Polsce zaczęło się więcej o menstruacji mówić, poruszając zagadnienia związane ze zdrowiem, kwestiami ekonomicznymi i kulturowymi w kontekście miesiączkowania. Najnowsza kampania Your KAYA to z pewnością krok w tę stronę.” – mówią Kaja i Marek, założyciele marki produkującej naturalne środki do higieny intymnej

Menstruacja wciąż bywa traktowana jako temat wstydliwy, a w większości reklam podpasek czy tamponów oglądamy niebieski płyn zastępujący naturalny kolor czerwony. Marka Your Kaya postanowiła się z tymi stereotypami rozliczyć i jako pierwszy polski producent środków do higieny intymnej złamać tabu.

 

Bohaterkami kampanii są zwykłe dziewczyny, w różnym wieku i z różnych środowisk. „Poszukiwania rozpoczęliśmy od publikacji ogłoszenia na Facebooku Your KAYA i choć nie zdradziliśmy w nim zbyt wielu szczegółów, to odzew był naprawdę niesamowity! Zgłosiło się do nas tak wiele cudownych dziewczyn, że wybranie tych trzech wcale nie było proste – komentują twórcy Your KAYA. – Od początku wiedzieliśmy, że szukamy bohaterek, które będą się od siebie różnić, bo dzięki temu większej grupie dziewczyn będzie łatwiej się z nimi utożsamiać. Chcieliśmy, by były to osoby naturalne, otwarte, z pewną dozą luzu i dystansu wobec samych siebie i musimy przyznać, że udało nam się to osiągnąć w stu procentach. – mówią Kaja i Marek

Agata (z krótszymi włosami) to studentka grafiki na warszawskim ASP. Jak sama mówi, to właśnie wartości, jakie ta szkoła przedstawia, pomogły jej w prawidłowym postrzeganiu menstruacji i kobiecości na co dzień, a także w czynnej walce z antykobiecą polityką. Anahita brunetka, rodowita Iranka urodzona w Polsce, pracuje w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie. Jest chyba najspokojniejszą z naszych bohaterek, a na udział w kampanii zdecydowała się raczej spontanicznie, sama przyznaje, że na początku miała moment zawahania, czy na pewno da sobie radę z tym tematem, ale teraz dzień nagrań wspomina jako jeden z jej ulubionych momentów 2018 roku! Za to Marta (z długimi rudymi włosami) ani przez sekundę nie zastanawiała się nad tym, czy wziąć udział w tym projekcie. Praca na planie nie jest jej obca, więc i tym razem czuła się jak ryba w wodzie. Chwilowo robi sobie przerwę od szkoły i marzy o pracy w kinie, bo jak sama mówi najcenniejsze są dla niej emocje zawarte w filmach, a wychwytywanie tego, czego inni zwykle nie widzą, sprawia jej ogromną radość – opowiadają Kaja i Marek. Zaznaczają też, że choć dziewczyny bardzo się różnią, wszystkie trzy łączy otwartość na tematy związane z kobiecym ciałem i właśnie to sprawiło, że ekipie świetnie się współpracowało.

Więcej o marce Your Kaya przeczytacie w wywiadzie z Markiem i Kają tutaj

Jest nam tym przyjemniej pisać o spocie #mensTREacja, że w jego tworzenie zaangażowana była spora część naszej redakcji. Marta Mach napisała scenariusz i wyreżyserowała film, Mateusz Bzówka zajął się produkcją z ramienia Bulletproof, a Ewelina Klećkowska czuwała nad stylizacjami.